محل تبلیغات شما

استخدام کارمندان خوب و وظیفه شناس از مهمترین عوامل موفقیت یک شرکت یا سازمان می باشد. چراکه استخدام کارمندان مناسب موجب افزایش روحیه و انگیزه سایر کارمندان و در نتیجه پیشرفت بهتر کار می شود. مطلب حاضر سعی دارد کارفرمایان را برای استخدام کارمندان بهتر، راهنمایی کند.

1)    قبل از شروع فرایند استخدام شرحی از شغل مورد نظر را بنویسید: باید قبل از شروع به استخدام افراد، شرحی از شغل مورد نظر، وظایف کارمندان، پیامد های مورد نظر و ابزارهای لازم را بنویسید. اینکار شما را در به کارگیری بهترین استراتژی برای استخدام کارمندان، کمک می کند.
2)    استراتژی استخدامی خود را طرح ریزی کنید: پس از نوشتن شرح شغل، لازم است گروه مسئول استخدام را از استراتژی استخدامی خود مطلع کنید و ترتیبی برای ملاقات مدیر استخدامی و گروهش با متقاضیان آن شغل، اثر دهید.

3)    از چک لیست ها  در فرایند استخدام استفاده کنید: با استفاده از چک لیست ها، فرایند استخدامی شما نظام مند تر میشود.
¬
4)    بدنبال جذب بهترین نیروها باشید: همواره سعی کنید با متخصصانی که توان همکاری با شما را دارند، در ارتباط باشید. با انجام این کار هر زمانی که نیازمند نیروی جدیدی هستید، لیست بلند بالایی از متخصصان مربوطه را در اختیار خواهید داشت و می توانید بهترین افراد را استخدام کنید.

5)    رزومه و مدارک افراد را بدقت بررسی کنید: بررسی دقیق رزومه، مدارک و معرفی نامه متقاضیان، موجب می شود راحت تر بتوانید کارمندان توانا و قابل مورد نظر خود را بیابید.

6)    قبل از مصاحبه حضوری یک مصاحبه تلفنی با متقاضیان داشته باشید: اگر در نگاه اول رزومه فردی نظرتان را جلب کرد بهتر است قبل از آنکه با او به طور حضوری مصاحبه داشته باشید، یک مصاحبه تلفنی بر قرار کنید. با این کار بدون اینکه وقت زیادی از متقاضی بگیرید می توانید  بفهمید که آیا شخصیت، خصوصیات و میزان حقوق مد نظر متقاضی، با معیار های سازمان مطابقت  دارد یا خیر. چنانچه به نظر رسید متقاضی ویژگی های مد نظر را دارد می توان از او برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل آورد.

7)    سوالات مصاحبه باید دقیق باشد: مصاحبه شغلی و سوالاتی که طی آن از متقاضی پرسیده می شود در استخدام افراد بسیار تعیین کننده و موثر است. بنابراین سوالاتی بپرسید که کارمندان بهتر را از افراد عادی تفکیک کنند.

8)    سوابق شغلی متقاضیان را بررسی کنید: مدیر استخدامی شما باید از صحت اطلاعات درج شده در رزومه متقاضی اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که او مهارت و توانایی های لازم جهت انجام شغل مد نظر را دارا است. همچنین مهم است که عدم سوء پیشینه متقاضی هم بررسی گردد.

9)    انتخاب خود را زیر سوال ببرید: احتمال دارد پس از مصاحبه شغلی افرادی را انتخاب کنید که به هر نحوی شباهت بیشتری به خودتان دارند. در این صورت ببینید که آیا سازمان¬تان به شخص دیگری با توانمندی های شما نیاز دارد یا خیر. اگر پاسخ تان منفی است از انتخاب خود صرف نظر کنید.


همه چیز در مورد امورات اداری

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها